Bestyrelsesmedlem

I Anden sport er der brug for 3-5 bestyrelsesmedlemmer der normal til-/aftræder ved en afdelings generalforsamling der afholdes i april/maj måned.
Som medlem af afdelingsbestyrelsen skal man forvente at tage del i en eller flere af disse opgaver:
-Vedligehold af hjemmeside
-Fastsætte hvilke sportsgrene Anden Sport skal tilbyde

-Lave aftale med instruktører

-Oprette hold og fastsætte kontingent
-Deltage i boldklubbens hovedbestyrelsesmøder (normalvis formanden)
-Indflydelse på evt. arrangementer i løbet af sæsonen

-Vedligehold af medlemskartotek, f.eks. refundere kontingenter hvis nogen fortryder deres indmelding på et hold

-Lægge budget for afdelingen

-Skrive indlæg til Låsbybladet og/eller sociale medier.
Bestyrelsesarbejde er normalvis frivilligt/ulønnet.
Afdelingsformanden kan forvente 3-4 timer administrativt arbejde pr. måned + 2 timer mødedeltagelse. Opgaverne for et "menigt" bestyrelsesmedlem vil være "klatvis" 2-3 timer et par gange om året.

Bestyrelsesmedlemmer kan være enten træner eller udøver og er typisk passioneret om sin sport, men har lyst at yde en ekstra administrativ indsats.

Træner

Som træner for et hold skal du i den aftalte sæson tilrettelægge og gennemføre træningen for dit hold evt. i samarbejde med en eller flere hjælpetrænere.
Du kan, via en app på telefonen, blive bedt føre protokol med de fremmødte, primært for at sikre at de er tilmeldt og betaler kontingent.
Afdelingen håber at du som træner selv orientere dig om mulighederne for uddannelse både som træner og hjælpetræner og får dette planlagt i samarbejde med afdelingsformanden.
Du skal vurdere hvilket udstyr/materialer der er nødvendigt for at gennemføre træning og planlægge indkøb af disse sammen med afdelingsformanden.
En træner skal forvente at skulle passe sit hold gennem sæson på 6-8 måneder på ugentlig basis med kun få undtagelser, et hold er typisk 1½ time pr. uge.
Dertil skal du påregne tid til planlægning af træningen, hvor meget tid der skal lægges i dette afhænger meget af sportsgren, de alderstrin du træner, egen ambition samt om der er 1. eller et efterfølgende år du er træner.

Alle kan være træner om man er god til sin sport eller ej, om man har erfaring eller ej, bare man har lyst til at drive sportsgrenen videre.
I Anden Sport har vi professionelt aflønnede trænere til yoga. Øvrige sportsgrene har frivillige trænere typisk bosiddende i Låsby.
Som træner får du et symbolsk beløb for din indsats ved sæsonafslutning, er du træner for årgang relevant for dig selv træner du naturligvis gratis med ligesom du har lov at melde dig til at andet hold i afdelingen.

Hjælpetræner

Som hjælpetræner skal du biståholdets træner med at gennemføre træning jævnfør hans/hendes retningslinjer f.eks. ved at stå for en deløvelse eller en opdelt træning. Din opgave kan også  være hjælp med at stille redskaber/bander op samt oprydning efter træning.

En hjælpetræner forventes at hjælpe træneren på ugebasis gennem den 6-8 måneder lange sæson med så få fri uger som muligt.
Den typiske hjælpetræner er aktiv på et hold men har lyst at give sin passion videre måske til en yngre årgang i samarbejde med en træner, måske med det sigte selv at blive træner på et tidspunkt.

Som hjælpetræner får du et symbolsk beløb for din indsats ved sæsonafslutning og du har lov at træne gratis med på et hold i afdelingen

Vi takker vore sponsorer