Grundet for få tilmeldte må vi desværre lukke holdet efteråret 2019, vi håber at kunne tilbyde Yoga for gravide på et senere tidspunkt, skriv gerne til anicolai.home@gmail.com hvis dette måtte være interessant for dig.
 
---------------------------------------------------------------- 
 
Dette hold for gravide danner rammen om at skabe et trygt rum med glæde og velvære, hvor der er plads til at være dig og til at være gravid.
 
At være gravid er noget ganske særligt og det at skabe liv kan være utrolig hårdt og udfordrende.
Her kan du forkæle dig selv med blide stræk, styrkende stillinger og skøn afstressende afspænding, samtidig med at der tages hensyn til de forandringer du går igennem i din graviditet.
Gravid yoga er fødselsforberedende og styrker krop og sind til den forandring der sker, når du skaber et lille menneske.
Der er fokus på at forberede dig på hvad graviditeten og fødslen kan indebære.
Du bliver også præsenteret for øvelser, der forbereder dig til en aktiv fødsel i bevægelse.
Med yoga for gravide får du indblik i at kontakte din kvindelige power og dine ressourcer, og dermed mærke den indre kraft/urkraft der er tilstede i dig for at støtte dig under din graviditet og fødsel.
Du får også muligheden for at opnå en dybere forbindelse til din baby gennem visualisering og med åndedrætsfokus.
 
Gravidyoga er for alle, uanset kropsbygning, fitnessform og vægt. Også hvis du aldrig har lavet yoga før.
 
Yogaforløbet indeholder:
• Hensynstagende, afstressende og beroligende gravid yogaøvelser.
• Styrkende øvelser for den gravide krop.
• Stræk og afspænding, som lindrer graviditetsgener.
• Afspænding med fokus på dig og din baby, som kan skabe ro og balance.
• Fokus på at skabe en unik forbindelse til din baby med visualiseringsøvelser og åndedrætsøvelser.
• Fødselsforberedende øvelser.
• Giver indblik i hvad en fødsel kan indebære.
• Forberedende øvelser til en aktiv fødsel i bevægelse.
• Mulighed for at sparre, dele erfaring og tanker med andre gravide.
 
OBS: Du kan tidligst starte på gravidyoga efter uge 12/14.
Oftest vil det være omkring uge 14 at behovet indtræder.
Du kan stadig få et rigtigt godt udbytte af gravidyoga, hvis du starter senere i din graviditet eller eks. i 7. måned.
 
De praktiske detaljer:
Medbring behageligt tøj, som du kan bevæge dig i.